fredag 1. oktober 2010

En novelle - to bokomslag/smussomslag

Fiktiv oppgave hvor vi tok utgangspunkt i novellen Fins ikke! Syns ikke! Skrevet av John Ajvide Lindqvist og latet som det var en roman som vi skulle lage bokomslag til. Vi skulle lage to omslag med forskjellig stil/utrykk. Jeg jobbet med foto og redigering i Photoshop. Bildene myggene på det hvite omslaget har jeg hentet fra internett. På det svarte omslaget har jeg rullet ut en filmrull og formet den til ord ved å feste den med knappenåler til en mosegummiplate, for så å ta bilde. Spennende oppgave å jobbe med og jeg har lært mye om layout, oppsett av typografi(tekst) og fonter(skrifttype). Morsomt å jobbe litt grafisk også. Jeg ble ikke så aller værst fornøyd med resultatet, men det er en del ting jeg kunne tenkt meg å justere på til mappeinnleveringen. Kom gjerne med tilbakemelding.






  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine tanker, kommentarer og konstruktiv kritikk mottas med takk :)