torsdag 14. februar 2013

Fra ris til årringer

Den befriende kreative prosessen jeg viste i forige blogginnlegg fortsatte slik:


Denne minnet om et tre, så jeg ble sendt ut i nærmeste park med papir, bly og kull...






... resultatet ble dette:


Videre fikk jeg i oppdrag å kle inn en av skolens søyler i papir, og lage mitt eget tre. Jeg valgte å hente mønster fra teksturer på forskjellige flater på skolen. Så kledde jeg søylen inn med de ferdig dekorerte arkene. Desverre har jeg ikke noe bilde på søylen.


Avsluttende oppgave til framvisning var å skape noe innenfor 70x100 cm ut fra prosessen vi hadde gått. Jeg tenkte videre på treet jeg hadde byggd, så for meg hva som skulle hent om jeg hadde saget ned det. Tenkte årringer og laget en slags modell:


Modellen ble til en installasjon med lyskasting fra en projektor for å skape skyggespill på veggen:

 
(Beklager dårlig kvalitet på filmen, bedre verson er underveis!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine tanker, kommentarer og konstruktiv kritikk mottas med takk :)