tirsdag 19. februar 2013

Reise kaos

Forige helgen reiste jeg til Tampere, meningen var at jeg skulle ta fly Stockholm fredags morgen. Etter en del stress på flyplassen oppdaget jeg at jeg var på FEIL flyplass. Stockholm har to flyplasser: Arlanda og Bromma. De fleste fly går fra Arlanda, men denne gangen skulle jeg vært på Bromma og flyet til Finnland dro uten meg om bord. Men man er ikke kreativ for ingenting og etter et par telefonsamtaler var det ordent at jeg skulle reise med Vikingline til Turku samme kveld og ta buss til Tampere lørdags morgen. 

Så, når alt ble som det ble, var det egentlig ikke så dumt likevel. Jeg fikk tid til å gjøre skolearbeid jeg hang etter med, og så kunne jegkoble ut skolen totalt og slappe helt av lørdag og søndag i Tampere. Ingenting er så dumt at det ikke er godt for noe! Men min Finnlandsreise hadde flere overaskelser på lager. Da jeg skulle reise hjem igjen med flyet søndags ettermiddag viste det seg at hele reisen var blitt kansellert fordi jeg ikke var med flyet till Tampere. Så ble det båttur hjem igjen også. Båten gikk på kvellen og jeg kunne være noen timer ekstra sammen med vennene i Tampere. Neste gang tror jeg at jeg bare bestiller båt med en gang. 320,- for bilett med cabin er ikke dumt. Sove må man jo uansett, så å sove og reise samtidig er jo to fluer i en smekk. I tillegg får man litt kvalitetstid med seg selv på kvellen før man legger seg :)



Morsomt gulv på Vikingline Grace, på vei hjem til Stockholm:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine tanker, kommentarer og konstruktiv kritikk mottas med takk :)